شارژ گاز كولر ماشين هاي رنو

تعمير انواع خودروهاي رنو

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

شارژ گاز كولر ماشين هاي رنو

۸ بازديد

با شارژ گاز كولر ماشين رنو در خدمت شما هستيم. آيا كولر ماشين شما هم خنك نمي كند؟ آيا كولر ماشين شما هم باد گرم توليد مي كند؟ در اين مقاله با ما همراه باشيد تا در مورد شارژ گاز كولر ماشين رنو با شما به بحث و بررسي بپردازيم. در صورتي كه در مورد كولر خودروي خود سوالي داريد، مي توانيد پرسش خود را در قالب ديدگاه با ما در ميان بگذاريد. و يا اينكه با متخصصين ما در مجموعه تخصصي ايران رنو تماس حاصل نماييد. و از مشاوره رايگان ما بهره ببريد.

تمامي مطالب اين مقاله بر اساس تجارب و اطلاعات متخصصين ايران رنو جمع آوري و تدوين شده است. در صورتي كه براي شارژ گاز كولر ماشين رنو خود نياز به كمك داريد؛ خودرو خود را مي توانيد به مهندسين ايران رنو بسپاريد.

شما عزيزان مي توانيد براي شارژ گاز كولر ماشين ال نود، شارژ گاز كولر ماشين مگان، شارژ گاز كولر ماشين داستر، شارژ گاز كولر ماشين كپچر، شارژ گاز كولر ماشين تاليسمان، شارژ گاز كولر ماشين سفران، شارژ گاز كولر ماشين ساندرو و ديگر خودروهاي كمپاني رنو به مجموعه تخصصي ايران رنو مراجعه كنيد.

هشدار!

از آنجا كه شارژ گاز كولر ماشين رنو يك كار كاملا تخصصي مي باشد، توصيه مي كنيم كه براي شارژ گاز كولر خودروتان به تعميركار مجرب مراجعه كنيد. تنها افرادي كه دانش كافي و تجربه انجام تعميرات خودرو دارند، قادر خواهند بود كه شارژ گاز كولر را بصورت صحيح و ايمن و بدون آسيب رساندن به خودرو انجام دهند. بنابراين در صورتي كه هيچ تجربه اي در اين زمينه نداريد، حتما به تعميركار حرفه اي مراجعه كنيد.

شارژ گاز كولر ماشين رنو

شارژ گاز كولر ماشين رنو

چگونه بفهميم گاز كولر ماشين رنو كم شده است؟

حتما براي شما هم پيش آمده است كه پس از مدتي كاركرد كولر ماشين، از سرماي آن كاسته مي شود. دلايل اين امر مي تواند متفاوت باشد. اما يكي از اصلي ترين دليل آن كمبود گاز كولر ماشين است. بنابراين اولين را تشخيص كم شدن گاز كولر، توجه به سرماي آن است. دومين راه تشخيص فني محسوب مي شود.

تعميرگاه تخصصي داستر

در تشخيص فني، گيج فشارسنج را به ماشين متصل مي كنيد و ميزان گاز كولر را اندازه گيري مي كنيد. در اين صورت اگر فشار نشان داده شده از فشار استاندارد توصيه شده توسط كمپاني رنو كمتر باشد، گاز كولر شما كم شده است و نياز به شارژ گاز كولر ماشين رنو داريد.

براي شارژ گاز كولر ماشين رنو دو را وجود دارد. حالت اول زماني است كه كولر ماشين شما فاقد گاز است. در حالت دوم ماشين تنها كمبود گاز دارد. مراحل شارژ اين دو روش متفاوت است.

  • در حالتي كه سيستم فاقد گاز است، ابتدا بايد سيستم وكيوم شده و از رطوبت و هوا خالي گردد و سپس شارژ گاز كولر انجام شود.
  • اگر سيستم كمبود گاز دارد، ابتدا بايد علت كمبود و نشتي گاز مشخص شود. پس از رفع مشكل نشتي گاز، شارژ گاز كولر جهت تكميل گاز كولر خودرو انجام مي گيرد.
دلايل روشن شدن چراغ روغن

علل نشتي گاز كولر ماشين

  • زمان كاركرد

دقيقا به همان صورتي كه قطعات خودروي شما مي توانند پس از مدتي مستهلك شوند، زمان ممكن است كاررد كولر را نيز تحت الشعاع خود قرار دهد. ساييده شدن يك بست و يا لاستيك و ترك برداشتن لوله هاي كولر مي توانند منجر به نشت گاز كولر شوند.

  •  محبوس نبودن

بر خلاف كولر گازي شما در خانه، كولري كه در داخل ماشينتان تعبيه شده در داخل يك محفظه و بصورت يك واحد يكپارچه نمي باشد. درواقع اجزاي سيستم كولر ماشينتان، در قسمت هاي مختلف خودرو قرار داشته و همين سبب مي شود كه در معرض عوامل مزاحم بسياري چون نمك هايي كه در فصل زمستان بر روي جاده مي پاشند و يا ساير عوامل خورنده ديگر، كه مي تواند قطعات و لوله ها را خورده و سوراخ نمايد و موجب نشتي گردد، قرار داشته باشند.

  • رطوبت

ممكن است در طول زمان يك شيلنگ لاستيكي و يا بست لاستيكي خراب شده باشد و اجازه نفوذ رطوبت به داخل سيستم را بدهد. در اين حالت رطوبت با گاز مبرد مخلوط شده و يك اسيد خورنده ايجاد مي كند كه سبب سوراخ شدن ديگر قطعات مي شود.

 

راه هاي نشت يابي گاز كولر خودرو

شارژ گاز كولر ماشين رنو

شارژ گاز كولر ماشين رنو

به چند طريق مي توان نشتي گاز كولر را متوجه شد و نسبت به تعمير و نشت يابي آن اقدام كرد. تمامي اين فرايندها تخصصي است و مي بايست شارژ گاز كولر ماشين رنو شما توسط متخصص صورت پذيرد.

  • استفاده از لامپ فرابنفش

بسياري از گازهاي مبرد با يك رنگ قابل تشخيص در كارخانه مخلوط مي شوند. اين رنگ در زير لامپ فرابنفش مشخص مي باشد. بدين طريق به راحتي مي توان نشتي گاز كولر را تشخيص داد.

  • شناساگر الكترونيكي

اين قطعه يكي از ابزارهاي متخصصين خودروي شماست و اصطلاحا اسنيفر يا بوكننده نام دارد. با اين وسيله مي توان بوي گازهاي هالوژنه را تشخيص داد و كوچكترين نشتي ها را هم پيدا كرد.

  • استفاده از گاز نيتروژن

در اين روش و با استفاده از گاز نيتروژن، تمام سيستم كولر ماشين از گاز مبرد خالي شده و سپس با نيتروژن پر مي شود. در تست نيتروژن با استفاده از صداي هيس مانندي كه در نقاط داراي ترك و سوراخ به گوش مي رسد، نشتي گاز كولر را مي يابند.

  • استفاده از عامل تشخيص نشتي

در اين روش با استفاده از يك محلول مخصوص كه حاوي يك عامل تشخيص نشتي بوده، با اسپري محلول بر روي سيستم كولر از بيرون و مشاهده نقاطي كه كف توليد شده، نشتي سيستم را مي يابند. در اين روش كه براي يافتن نشتي هاي تقريبا بزرگ در نقاط قابل دسترس استفاده مي شود، به راحتي و با ايجاد كف در اين نقاط نشتي سيستم را مشخص مي كند.

علت خارج شدن دود سياه از اگزوز چيست؟

تماس با ما | تعميرگاه تخصصي ايران رنو

تعميرگاه ايران رنو متخصص در تمامي بخش هاي خودروهاي كمپاني رنو آماده ارائه خدمات به شما عزيزان است. شما مي توانيد براي شارژ گاز كولر ماشين رنو خود به اين تعميرگاه مراجعه كنيد و از خدمات ما بهره مند شويد.

آدرس:

تهرانپارس، بلوار بابائيان، خيابان پنجم شيدايي، كوچه هفتم شمالي، پلاك 10

شماره تماس:

مهندس يوسف قدردان-09128896509

حامد رضايي-09120996450

021-77785114

021-77785115

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.