مركز تعمير گيربكس اتوماتيك ال 90

تعمير انواع خودروهاي رنو

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

مركز تعمير گيربكس اتوماتيك ال 90

۶ بازديد

با معرفي بهترين مركز تعمير گيربكس اتوماتيك ال 90 و تعمير گيربكس دنده اي ال 90 در خدمت شما هستيم. يكي از مسائلي كه خداي ناكرده در صورت خرابي خودروي ال 90 خود به آن احتياج پيدا خواهيد كرد، تعمير گيربكس اتوماتيك ال 90 است. خودرو ها از قسمت هاي مختلف و بسيار زيادي تشكيل شده اند. تعدد قطعات خودرو به قدري است كه تخمين زده مي شود بيش از 60 هزار قطعه در يك خودروي معمولي مثل ال 90 وجود داشته باشد. نكته اي كه بايد در مورد اين قطعات بدانيد اين است كه سلامت كاركرد اين قطعات در كنار يك ديگر است كه كاركرد درست خودرو را تضمين مي كند.

يكي از اين مهم ترين قطعات هم چه در خودروي ال 90 و چه در ساير خودرو ها، گيربكس است. در ادامه بحث تعمير گيربكس اتوماتيك ال 90 هم همر1ه ايران رنو باشيد تا بيشتر و بهتر در مورد مسائلي مثل مشخصات ال 90، تعمير گيربكس دنده اي ال 90 ، تعميرگاه گيربكس ال 90، تعمير گيربكس اتوماتيك ال 90 و…. بدايند. با بهترين تعميرگاه تخصصي رنو همراه باشيد.

كسب اطلاعات بيشتر: تعميرگاه ال نود در تهران

تعمير گيربكس اتوماتيك ال 90 

قبل از اين كه در مورد تعمير گيربكس اتوماتيك ال نود صحبت كنيم، بهتر است كه كمي مشخصات ال 90 را مروري كنيم. ال۹۰ يا تندر۹۰ با نام اصلي داچيا لوگان، خودرويي است كه در ايران توسط شركت رنو پارس كه كنسرسيومي از شركتهاي ايران خودرو، سايپا و پارس خودرو، براي توليد تندر ۹۰ و ساندرو تشكيل شده‌ بود، توليد ميشد. تندر ۹۰ نامي است كه طرف ايراني در قرارداد با رنو بر روي رنو لوگان گذاشته ‌است اما عموم مردم به دليل تكرار زياد عبارت L90 در اخبار و حواشي مربوط به اين خودرو، همين نام را براي لوگان در گفتارهاي روزمره به كار مي‌برند.

تعمير گيربكس اتوماتيك ال 90

تعمير گيربكس دنده اي ال 90

L90 در واقع كد اتاق مدل سدان خانواده X90 بوده كه معادل لوگان است. نسل اول اين خودرو از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ توليد شد. نسل دوم از اوايل سال ۲۰۱۳ آغاز به توليد نمود. خانواده رنو ال 90 يا همان داچيا لوگان كه ميتوانيد براي تعمير گيربكس اتوماتيك ال 90 به يك تعميرگاه گيربكس ال 90 در تهران،‌ مثل ايران رنو مراجعه كنيد، يكي از معدود خانواده خودروهاي ارزان قيمت در سطح جهان است. تا كنون مدل‌هاي عرضه شده از اين خانواده در كشور ايران شامل نسل اول لوگان سدان، نسل اول ساندرو ساده و استپ وي و داچيا داستر يا رنو داستر به عنوان مدل كراس اور است.

اما پيش از صحبت درباره تعمير گيربكس دنده اي ال 90، يا تعمير گيربكس اتوماتيك ال نود، بهتر است كمي در مورد گيربكس هاي اتوماتيك بدانيم. يكي از مهم ترين قطعات هر خودرو گيربكس آن است، بعضي از مردم اهميت گيربكس در خودرو را نمي دانند يا اصلا نمي دانند گيربكس چگونه كار مي كند. گيربكس در حقيقت انتقال دهنده نيروي موتور به چرخ هاي خودرو است كه باعث استفاده مناسب از قدرت موتور خودرو براي حركت مي شود. در قسمت پاييني و قبل از شناخت يك تعميرگاه گيربكس ال 90 معتبر مثل ايران رنو، يكسري از مشخصات رنو ال 90 را با هم مي بينيم.

كسب اطلاعات بيشتر: مركز تعويض روغن گيربكس ال نود

  • ديفرانسيل جلو بودن.
  •  گيربكس 5 دنده دستي JQ3 و JHQ.
  • پيشرانه 4 سيلندر با حجم موتور 1.6 ليتر.
  •  قدرت 105 اسب ‌بخاري و گشتاور 140 نيوتن‌ متري.
  •  شتاب صفر تا صد 10.2 ثانيه اي.
  • حداكثر سرعت 175 كيلومتر بر ساعتي.
  • مصرف تركيبي 6.9 ليتر در صد كيلومتر.
  •  طول 4250 ميلي ‌متري و عرض 1740 ميلي‌ متر.
  •  ارتفاع 1525 ميلي‌ متري.
  •  فاصله محوري 2630 ميلي‌ متري.
  •  وزن 1115 كيلوگرمي.
  •  حجم باك 50 ليتري.
  • سيستم توزيع نيروي ترمز.
  •  ترمز ضدقفل.
  •  آينه جانبي با تنظيم برقي.

مركز تعمير گيربكس دنده اي ال 90

يكي از نكاتي كه در مورد تعمير گيربكس اتوماتيك ال 90 و گيربكس دنده اي ال نود بايد بدانيد، اين است كه دو مدل گيربكس وجود دارد كه بر روي ال نود هايي كه در ايران هستند، به كار رفته است، يكي JQ3 كه مدل قديمي گيربكس ال ۹۰ است و ديگر توليد نمي شود، و يكي JHQ كه مدل جديد گيربكس ال ۹۰ در بحث تعمير گيربكس اتوماتيك ال 90 و گيربكس دستي آن است. هر كدام از اين مدل گيربكس ها عيب ها و مزيت هاي خودشان را دارند، اما در مجموع مي توان گفت كه گيربكس JHQ بسيار گيربكس بهتري است.

كسب اطلاعات بيشتر: تعميرگاه تخصصي ال 90 شرق تهران

 اما ما كه به دنبال تعمير گيربكس اتوماتيك ال 90 يا حتي تعمير گيربكس دنده اي ال نود هستيم، بايد كمي هم در مورد مدل و نوع گيربكس به كار رفته در ال ۹۰ بدانيم. گيربكس اتوماتيكي كه در ال ۹۰ به كار رفته از نوع Al4 است كه يك گيربكس عرضي پنج دنده‌اي است. چهار دنده آن براي حركت به جلو و يك دنده آن براي حركت به عقب است. گيربكس‌ Al4، در بين گيربكس‌هاي موجود در ايران از كيفيت مناسب و استانداردي برخوردار است. يكسري از قسمتهاي مختلف گيربكس رنو ال 90 كه ميتوان در صورت خرابي، آنها را در تعميرگاه گيربكس ال ۹۰ معتبري مثل تعميرگاه ايران رنو تعويض كرد را در زير مي بينيم.

 1) كانورتر يا همان مبدل گشتاور (توربين).

 2) پمپ هيدروليك جعبه دنده (اويل پمپ).

 3) مجموعۀ دنده‌هاي سياره‌اي، ترمزها و كلاچ‌ها (در مدل دستي).

 4) ديفرانسيل.

 5) پنيون كه رابط گيربكس و ديفرانسيل است و نقش كاهنده دارد.

 6) سنسورها، واحد اندازه‌گيري و كنترل كامپيوتري (ECU ).

تعمير گيربكس دنده اي ال 90

تعمير گيربكس دنده اي ال 90

تعميرگاه گيربكس ال 90 در تهران

در مقاله تعيمر گيربكس اتوماتيك ال نود سعي شد تا شما كمي با مشخصات رنو ال ۹۰ و مسائلي مثل تعمير گيربكس دنده اي ال نود، تعميرگاه گيربكس ال ۹۰، تعمير گيربكس اتوماتيك ال 90 و… آشنا شويد، تا در صورتي كه خداي ناكرده مشكلي براي گيربكس ال نودتان پيش آمد بتوانيد تشخيص دهيد كه مشكل از كجاست و براي تعمير و رفع آن اقدام كنيد. پيشنهاد نهايي كه به شما مي شود اما، اين است كه در صورتي كه صاحب خودرو هاي ساخت شركت رنو مثل، رنو ال 90، رنو تاليسمان، رنو ساندرو، رنو مگان و… هستيد و اگر كه هر گونه مشكل اعم از تعمير گيربكس اتوماتيك ال 90 و…، به تعميرگاه تخصصي رنوي ايران رنو مراجعه كنيد.

تعميرگاه تخصصي ال 90 با دارا بودن كادري متشكل از مجرب و با تجربه ترين تعميركاران حوزه ي خودرو هاي رنو آماده است، تا علاوه بر انجام خدمات نگهداري مثل سرويس هاي دوره اي، تمامي عيوب خودروي رنوي شما را هم شناسايي و رفع نمايد و خودروي شما را به سالم ترين شكل ممكن به شما باز گرداند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.