تعمير گيربكس اتوماتيك مگان

تعمير انواع خودروهاي رنو

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

تعمير گيربكس اتوماتيك مگان

۸ بازديد

با تعمير گيربكس اتوماتيك مگان در خدمت شما هستيم. يكي از مهم ترين خدماتي كه هر تعميرگاه خودرويي ارائه مي دهد، تعمير گيربكس آن مي باشد. همانطور كه مي دانيد تعمير گيربكس يكي از تخصصي ترين گزينه ها در تعميرگاه مگان مي باشد و هر تعميركاري نمي تواند اقدام به تعمير كند. مخصوصا خودروهايي كه وارداتي هستند و در صورت خرابي گيربكس مي بايست آن را تعويض كنيد كه هزينه هاي بسيار زيادي را به همراه دارد. مگان در دو نوع دستي و اتوماتيك عرضه مي شود كه در اين مقاله مي خواهيم بهترين تعمير گيربكس اتوماتيك مگان را به شما معرفي كنيم. با تعميرگاه تخصصي رنو و تعمير تخصصي گيربكس اتوماتيك مگان همراه باشيد.

تعمير گيربكس اتوماتيك مگان 2000

روغن گيربكس را در فواصل معين چك كنيد.

در بسياري از خودرو ها، كاميون هاي سبك و خودرو هاي شاسي بلند، چك كردن روغن گيربكس به آساني چك كردن روغن موتور است: در حاليكه موتور خودرو روشن باشد گيج اندازه گيري سطح روغن را بيرون بياوريد، گيج را با يك دستمال تميز كنيد و آن را سر جايش قرار دهيد، كمي صبر كنيد، سپس آن را بيرون بياوريد تا بتوانيد ميزان واقعي سطح روغن را مشاهده كنيد. اگر سطح روغن از حد مشخص شده پايين تر باشد، احتمال نشتي روغن وجود دارد. روغن گيربكس بايد به رنگ قرمز روشن بوده و علاوه بر شفاف بودن، نبايد بوي بدي بدهد. اگر روغن كدر بوده، تيره رنگ باشد يا بوي گنديدگي بدهد، پيشنهاد مي كنيم به يك مكانيك متخصص در زمينه جعبه دنده مراجعه كنيد تا نگاهي به گيربكس خودرويتان بياندازد.

از نوع روغن مطابق با گيربكس خودرويتان استفاده كنيد:

مي توانيد با مراجعه به دفترچه راهنماي خودرويتان، از نوع روغن گيربكسي كه بايد استفاده كنيد مطلع شويد. اگر پس از مطالعه دفترچه راهنما باز هم از نوع روغني كه بايد استفاده كنيد اطمينان حاصل نكرديد، بهتر است به يك مكانيك متخصص در زمينه تعمير گيربكس اتوماتيك مگان مراجعه كنيد، چرا كه اگر از نوع صحيحي از روغن استفاده نكنيد، احتمال آسيب رسيدن به جعبه دنده وجود دارد.

كسب اطلاعات بيشتر: تعمير جلوبندي مگان در تهران

سيستم خنك كننده موتور خودرويتان را سرويس كنيد.

همانطور كه مي دانيد، سيستم خنك كننده موتور از بالا رفتنِ بيش از حدِ دماي موتور جلوگيري مي كند، اما آيا مي دانيد همين سيستم خنك كننده وظيفه پايين نگه داشتنِ دماي روغن گيربكس را نيز بر عهده دارد؟ در حقيقت اگر دماي موتور از حد مجاز بالاتر رود، قبل از موتور اين گيربكس است كه در معرض آسيب ديدن قرار خواهد گرفت، بنابر اين توصيه مي شود هميشه از سالم بودن سيستم خنك كننده خودرويتان اطمينان حاصل كنيد.

هر چند وقت يكبار روغن گيربكس را تخليه كنيد

بهتر است تعويض روغن گيربكس توسط يك مكانيك متخصص در اين زمينه انجام شود. مي توانيد براي اطلاع از بازه زماني دقيق تخليه روغن گيربكس به دفترچه راهنماي خودرويتان مراجعه كنيد، اما در حالت كلي توصيه مي شود سالي يكبار روغن گيربكس خودرويتان را تخليه كنيد. عمر روغن گيربكس به دو عامل بستگي دارد: 1. دماي كاركرد خودرو 2. مسافت پيموده شده. تعمير گيربكس اتوماتيك مگان در تهران.

زمانيكه خودرو در حال حركت است دنده را تعويض نكنيد.

اگر مي خواهيد دنده را از حالت “درايو يا D” به حالت “دنده عقب يا R” و يا بر عكس تغيير دهيد، خودرو بايد ايست كامل كرده باشد. اگر اين كار را زمانيكه خودرو در حال حركت است انجام دهيد، گيربكس تحت فشار قرار مي گيرد و به مرور زمان با مشكلي جدي مواجه خواهد شد.

پيش از حركت كمي صبر كنيد تا خودرو گرم شود.

احتمالا تا به حال شما هم چنين تجربه اي داشته ايد، بلافاصله پس از باز كردن درب خودرو پشت فرمان قرار گرفته و خودرو را روشن كرده ايد، در كسري از ثانيه گيربكس را در حالت D قرار داده و با سرعت هر چه تمام تر شروع به حركت كرده ايد! توصيه مي شود هميشه پس از روشن كردن خودرو چند دقيقه صبر كنيد تا موتور گرم شود و سپس شروع به حركت كنيد، خصوصا در فصل زمستان.

تعمير گيربكس اتوماتيك مگان

تعمير گيربكس اتوماتيك مگان

براي مدت طولاني با لاستيك زاپاس رانندگي نكنيد.

از رانندگي براي مدت طولاني با لاستيك زاپاسي كه سايز آن با لاستيك هاي اصلي خودرو همخواني نداشته و يا با لاستيك زاپاس موقت اكيدا خودداري كنيد. اين كار علاوه بر تحت فشار قرار دادنِ جعبه دنده، به قسمت هاي ديگر خودرو نيز صدمه مي رساند (به طور مثال چرخ از تنظيم خارج مي شود). مركز تعمير گيربكس اتوماتيك مگان در تهران.

هر چند وقت يكبار فيلتر گيربكس را تعويض كنيد.

بله، درست متوجه شده ايد، ممكن است گيربكس اتوماتيك خودروي شما فيلتر داشته باشد كه در اين صورت بايد هر چند وقت يكبار تعويض شود. وجود فيلتر در گيربكس اتوماتيك بسته به برند و مدل خودروي شما دارد. اكثر خودرو هاي جديد فيلتر گيربكس ندارند، اما اگر خودروي شما در جعبه دنده فيلتر دارد، بايد زمانيكه روغن گيربكس را تخليه مي كنيد فيلتر گيربكس را هم تعويض كنيد.

كسب اطلاعات بيشتر: تعمير گيربكس دستي مگان

از خودرويتان به عنوان يدك كش استفاده نكنيد.

اگر از خودرويتان براي يدك كشيدنِ وزني سنگين استفاده كنيد (خصوصا در هواي گرم)، احتمال اكسيد شدن و يا سوختن روغن گيربكس وجود دارد كه نتيجه آن وارد شدن آسيب جدي به جعبه دنده خواهد بود.

سالي يكبار براي چك كردن وضعيت گيربكس به تعميرگاه مراجعه كنيد.

حداقل سالي يكبار به يك مكانيك متخصص در زمينه گيربكس مراجعه كنيد تا مواردي مانند نشتي روغن و يا هر وضعيت غير عادي ديگري را مورد بررسي قرار دهد. علاوه بر اين مي توانيد در فواصل زماني معين سطح روغن گيربكس و رنگ و بوي آن را چك كنيد تا از بروز هرگونه ايراد در گيربكس خودرويتان جلوگيري به عمل آوريد.

علل خرابي گيربكس اتوماتيك مگان 2000 چيست؟

يكي از اصلي ترين دلايل خرابي گيربكس اتوماتيك مگان اين است كه روغن گيربكس در زمان مناسب تعويض نمي شود و يا اينكه با روغن غير اصلي تعويض مي گردد. بهترين راه براي جلوگيري از اين مشكل اين است كه براي تعمير گيربكس اتوماتيك مگان و يا تعويض روغن گيربكس به نمايندگي مجاز رنو در تهران مراجعه كنيد. تعميرگاه ايران رنو يكي از معتبرترين تعميرگاه ها براي تعمير گيربكس اتوماتيك مگان شما مي باشد.

از ديگر دلايل خرابي گيربكس اتوماتيك اين است كه روغن گيربكس بدون دستگاه و به صورت دستي تعويض مي شود. اين كار باعث مي شود از روغن قبلي در خودرو باقي بماند و پس از مدت كوتاهي نياز به تعمير گيربكس اتوماتيك مگان داشته باشيد. روغن گيربكس در تعميرگاه ايران رنو بدون دخالت نيروي انساني و با دستگاه صورت مي پذيرد.

تعمير گيربكس اتوماتيك مگان در تهران

تا بدينجا در مورد گيربكس مگان، روش هاي نگهداري و دلايل خرابي آن به بحث و بررسي پرداختيم. در صورتي كه براي تعمير گيربكس اتوماتيك مگان نياز به مراجعه به يك تعميرگاه متخصص داريد مي توانيد با شماره هاي درج شده تماس حاصل نماييد و براي تعمير خودرو خود به تعميرگاه تخصصي ايران رنو مراجعه كنيد.

شماره تماس: 09128896509

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.