حل مشكل ريپ زدن خودرو

تعمير انواع خودروهاي رنو

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

حل مشكل ريپ زدن خودرو

۲ بازديد

تعميرگاه تخصصي ايران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائيان، خيابان پنجم شيدايي، كوچه هفتم شمالي پلاك 10 به مديريت مهندس يوسف قدردان با بيش از ده سال سابقه در زمينه تعمير انواع خودروهاي رنو شما عزيزان را در نگهداري هرچه بهتر از خودروي رنو خود ياري مي‌كند .ليست خودروهايي كه مهندسين لايق اين مجموعه در تعميرگاه تخصصي ايران رنو به ارائه خدمات آن‌ها خواهند پرداخت به شرح زير است.

1-رنو ال نود/ تندر نود/ تندر پلاس/  پارس تندر

2-رنو مگان دنده دستي و اتوماتيك

3- رنو ساندرو

4- رنو كپچر

5-رنو داستر

6-رنو تاليسمان

7-رنو سفران

8- رنو لاگونا

9- رنوكولئوس

10-رنو لتيتود

و ساير خودروهاي شركت خودرو سازي رنو

ليست خدماتي كه در تعميرگاه تخصصي ايران رنو قابل انجام است:

1-تعمير گيربكس اتوماتيك و دستي

2- تعويض روغن گيربكس توسط دستگاه دستگاه تمام اتوماتيك( ساكشن)

3سرويس دوره اي رنو

4- خدمات جلوبندي رنو

5-خدمات برق رنو

آدرس تعميرگاه تخصصي ايران رنو : تهرانپارس بلوار بابائيان، خيابان پنجم شيدايي، كوچه هفتم شمالي پلاك 10 به مديريت مهندس يوسف قدردان

شماره تماس:

09128896509-مهندس قدردان

021-77785115

021-77785114

ريپ زدن خودرو | حل مشكل ريپ زدن خودرو | تعميرگاه | رنو | گيربكس اتومات | تعميرخودرو

ريپ زدن خودرو | حل مشكل ريپ زدن خودرو | تعميرگاه | رنو | گيربكس اتومات | تعميرخودرو

يكي از ضروري ترين وسايل نقليه ماشين مي باشد كه در برخي مواقع دچار عيوب و مشكلاتي مي شود. يكي از اين مشكلات ريپ زدن ماشين در حين حركت است كه مي توان بدون اينكه نياز به افراد متخصص باشد آن را برطرف نمود .

عيب يابي خودرو به زبان ساده ( وقتي موتور ريپ مي زند)

در زير علت ريپ زدن زدن موتور خودرو را به زبان ساده بيان كرده ايم و سعي نموده ايم با توجه به پيچيدگي ها و گستردگي هاي خودرو اين مبحث به سمت پيچيدگي پيش نروند .

وقتي در همه شرايط موتور ريپ مي زند

وقتي در همه شرايط موتور ريپ مي زند احتمالامسير خروج دود گرفتگي دارد . در اين صورت دود حاصل از احتراق به سختي از خودرو خارج مي شود وباعث ريپ زدن مي شود. دقت كنيد اگر مسير خروجي دود كاملا مسدود شده باشد، خودرو روشن نمي شود و خفه مي كند .

وقتي در همه شرايط موتور ريپ مي زند احتمالا مدار جرقه خراب است. بنابراين لازم است به بررسي مدار جرقه، چكش برق و بپردازيد تا مطمئن گرديد كه تمام اجزاي سيستم خشك و تميز هستند ودرست كار مي كنند.

وقتي در همه شرايط موتور ريپ مي زند احتمالا شمع ها خراب هستند. براي رفع اين مشكل شمع ها را بشوييد و سپس پلاتين را تنظيم كنيد و در مدار قرار دهيد. اگر مشكل برطرف نشد ، شمع ها را تعويض كنيد .

وقتي در همه شرايط موتور ريپ مي زند احتمالا بنزين كافي نيست وجود ندارد يا با آب مخلوط شده است . براي رفع اين مشكل مخزن را كاملا تخليه، پاكسازي كنيد و نهايتا بنزين خالص جايگزين نماييد .

وقتي در همه شرايط موتور ريپ مي زند احتمالا بنزين به موتور ارسال نمي شود و لوله ها گرفته است بنابر اين لوله ها را بررسي كنيد تا در صورت وجود گرفتگي، آن را برطرف كنيد . مخزن بنزين را از هرگونه رسوب ، پاك كنيد .

وقتي در زمان فعاليت ، موتور روان كار نمي كند و ضربه مي زند

در صورت اين مشكل موارد زير را بررسي كنيد:

محفظه هاي احتراق موتور آلوده اند . مي توانيد موتور را باز نموده و دوده و جرم هاي تك تك محفظه هاي احتراق را تميز نماييد.

دماي موتور بالاست يا به زبان عاميانه موتور داغ كرده است . در اين صورت سيستم خنك كننده را بررسي كنيد.

شمع ها داغ مي شوند. براي رفع مشكل داغي شمع ها ابتدا دهانه پلاتين را تنظيم كنيد و در صورت رفع نشدن مشكل داغي، شمع هاي مناسب را جايگزين نماييد .

آوانس دلكو بيشتر از ميزان استاندارد است. مقدار آوانس را با اندازه استاندارد درج شده در كاتالوگ تنظيم كنيد .

عملكرد آوانس اتوماتيك گريز از مركز،نادرست است . مي توانيد اين فنرها را بررسي و در صورت نياز ، عوض كنيد .

وقتي در سرعت هاي بالا، موتور ريپ مي زند

وقتي در سرعت بالا خودرو ريپمي زند علت آن پلاتين سوخته است كه مي توان آن را با برس زبر تميز نمود و در صورتي كه اين سوختگي زياد باشد و شكل پلاتين تغيير كند بايد آن را تعويض كرد . در شمع هايي كه تعداد پلاتين بيش از يك عدد است، تمام آنها رابررسي و رفع عيب كنيد .

فاصله دهانه پلاتين تنظيم نيست كه مي توانيد با استفاده از فيلر اندازه را تنظيم كنيد .

وايرها اتصال محكمي ندارند و سر آن ها كثيف هستند. بايد آن ها را بازكنيد و تميز كنيد سپس سر جايشان محكم ببنديد و تمام اتصالات داخلي دلكو را نيز محكم و تميز نماييد.

وقتي در زمان فعاليت موتور، با وجود استاندارد بودن دما، آب از اگزوز خارج مي شود

اگر در زمان فعاليت موتور آب از اگزوز خارج مي شود احتمالا سرسيلندر ترك خورده است كه وجود اين ترك سبب مي شود آب سيستم خنك كاري در قسمت هاي ديگر مجموعه مولد قدرت جريان پيدا كند و از اگزوز خارج گردد.

اگر در زمان فعاليت موتور آب از اگزوز خارج مي شود احتمال دارد واشر سر سيلندر سوخته باشد . در اين صورت سر سيلندر را از بلوكه جدا كنيد، واشر سر سيلندر سوخته شده را با كاردك وتينراز بين ببريد تا كاملا تميز شود .سپس واشر سر سيلندر نو را به چسب مخصوص آغشته و در جايش قرار دهيد.

 

وقتي موتور در دور آرام خاموش مي شود

وقتي موتور در دور آرام خاموش مي شود احتمالا لوله هاي مكش نشتي دارد. براي رفع اين مشكل منيفولد و تمام قطعات مرتبط را كنترل كنيد تا نشتي نداشته باشند و سپس اتصالات را محكم نماييد .

وقتي موتور در دور آرام خاموش مي شود احتمالا پيچ گاز تنظيم نيست. به تنظيم آن تا جايي كه دور آرام موتور افزايش پيدا كند و از خاموش شدن موتور جلوگيري شود، بپردازيد .

وقتي موتور در دور آرام خاموش مي شود احتمالا سوراخ هوا دور آرام مسدود است. براي رفع اين مشكل گرفتگي را باز كنيد .

 

 

ريپ زدن خودرو | حل مشكل ريپ زدن خودرو | تعميرگاه | رنو | گيربكس اتومات | تعميرخودرو

وقتي قدرت موتور به طور كاملا محسوس افت كرده است

وقتي قدرت موتور به طور كاملا محسوس افت كرده است احتمالا فيلر سوپاپ ها صحيح نيست بنابر اين فيلرگيري كنيد .

وقتي قدرت موتور به طور كاملا محسوس افت كرده است احتمالا فشار كمپرس از ميزان مجاز كمتر مي باشد پس ايراد را در مجموعه داخلي سيلندرها جست وجو كنيد .

وقتي قدرت موتور به طور كاملا محسوس افت كرده است احتمال دارد در مسير لوله هاي هوا نشتي وجود داشته باشد . پس تمام قطعات متصل به منيفولد را بررسي و محكم كنيد .

وقتي قدرت موتور به طور كاملا محسوس افت كرده است احتمال دارد بنزين به اندازه كافي به موتور ارسال نمي شود. پس رسوب مدار را پاك كنيد. والوهاي سوزني در خودروهاي كاربراتوري، را بررسي كنيد .

وقتي قدرت موتور به طور كاملا محسوس افت كرده است احتمالا اهرم گاز تنظيم نيست. مطمئن شويد كه تمام گاز پدال با تمام گاز دريچه گاز برابر باشد .

وقتي قدرت موتور به طور كاملا محسوس افت كرده است احتمالا دلكو نياز به تنظيم دارد .

وقتي قدرت موتور به طور كاملا محسوس افت كرده است احتمالا آوانس اتوماتيك خلأ خراب است. پس آن را تنظيم كنيد، و در صورت نياز عوض نماييد .

در صورت سالم بودن موتور خودرو هيچ گونه صدايي از آن شنيده نمي شود اما اگر بعد از روشن شدن خودرو ريپ بزند مشكلات زير را دارد:

اگر بعد از روشن شدن خودرو ريپ بزند مشكل از سيستم برق رساني است كه كه شامل شمع، واير و كوئل مي باشد.

اگر بعد از روشن شدن خودرو ريپ بزند سوخت يا برق به يكي از سيلندرها نمي رسد، مثلا كوئل به يكي از سيلندرها برق نمي دهد، يا سوزن انژكتور در يكي از سيلندرها بنزين را ارسال نمي كند پس آن سيلندر كار نكرده و نقش خود را در چرخه حركت هاي موتور بازي نمي كند، بنابر اين موتور دچار لرزش و ريپ زدن مي شود.

اگر بعد از روشن شدن خودرو ريپ بزند نسبت مخلوط بنزين و هوا مناسب نيست . علت اين امر موارد زير مي باشد:

  • فشار بنزين به دليل خرابي پمپ بنزين يا كيپ شدن فيلتر بنزين ضعيف است.
  • سوزنهاي انژكتور خراب است .
  • دريچه گاز و يا سنسورهاي مربوط به هواي ورودي. خراب يا كثيف است از اسپري شوينده “گانك” براي رفع كثيفي دريچه گازاستفاده كنيد.
  • بنزين با آب يا مواد ديگرمخلوط شده است.

يكي از علت هاي ريپ زدن صبحگاهي خودرو خرابي سيستم برق رساني موتوراست، اما علت لرزش شديد و دائمي عبارتند از:

1. از شايع ترين دلايل به هم خوردن نسبت تراكم محفظه احتراق است كه آب بندي نبودن كامل سوپاپها يا خرابي آنها، سفت بودن فيلر سوپاپ باعث به هم خوردن نسبت تراكم مي شود.

2. فرسوده شدن وايرها، كهنه شدن يا مناسب نبودن شمعها موجب نشتي برق يا اصطلاحاً برق دزدي سيستم، كه علت ريپ زدن خودرو است مي شود.

3. خراب شدن سنسور اكسيژن، سنسور دماي موتور و يا سنسور فشار هواي ورودي كه مستقيماً با تركيب سوخت و هوا، و موتور در ارتباط هستند.

4. خراب شدن سوزن انژكتور.

5. هر چيزي كه موجب اشتباه كامپيوتر مركزي موتور خودرو (ECU) مي شود به طوري كه آن نتواند لحظه درست پاشش سوخت و مقدار آن و زمان جرقه زدن را تشخيص دهد .

 

ريپ زدن خودرو | حل مشكل ريپ زدن خودرو | تعميرگاه | رنو | گيربكس اتومات | تعميرخودرو

 

 

بالانس چرخ علت لرزش موتور در سرعت بالاي 80 كيلومتر مي باشد.

سه شاخ پلوس علت لرزش موتور در حين حركت و سر بالايي مي باشد.

لرزش درحين دنده زدن و رها كردن كلاج براي فلايويل و صفحه كلاج مي باشد.

لرزش در حالت نيم كلاج و تنه زدن به شاسي خودرو براي دسته موتورها مي باشد.

بررسي علت هاي ديگر ريپ زدن ماشين

اگر خودرويتان هنگام حركت يا تعويض دنده ها با گاز دادن ريپ مي زند، علت آن موارد زير است.

1. شمع ها بايد تعويض شوند

اصلي ترين دليل ريپ زدن خودرو كثيفي شمع هاست كه بايد هر 30000 كيلومتر تعويض شود.وقتي احتراق ناقص صورت بگيرد، بنزين به صورت خام مي سوزد و در سيلندر جمع مي شود و با جرقه ضعيف (گاهي شانسي) محترق شده و انفجار خفيفي ايجاد مي كند. در اين صورت مصرف بنزين بالا است و خودرو شتاب خوبي ندارد و در سربالايي كم مي آورد .

2. شستشوي انژكتور :

اگر خودرويتان هنگام حركت يا تعويض دنده ها با گاز دادن ريپ مي زند، علت آن كثيف شدن انژكتور است كه بايد آن را سالي يكبار بشوييد.

. تنظيم نبودن موتور :

اگر خودرويتان هنگام حركت يا تعويض دنده ها با گاز دادن ريپ مي زند، يكي از علل آن تنظيم نبودن موتور است.كه بايد سالي يك الي دوبار به صورتي كه صداي خروج دود از اگزوز يكنواخت باشد و كم و زياد نشود آن را تنظيم نمود.

4. پمپ بنزين :

كثيفي پمپ بنزين خودرو نيز عامل ديگري در ريپ زدن آن است كه زمان تعويض آن سرويس هاي دوره اي (زمان تعويض روغن موتور و فيلترها) مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.