7 علل اصلي ياتاقان زدن موتور

تعمير انواع خودروهاي رنو

پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

7 علل اصلي ياتاقان زدن موتور

۲ بازديد

در مورد علت اصلي ياتاقان زدن موتور چيزي شنيده ايد؟ حتما شما نيز جزو رانندگاني هستيد كه با شنيدن نام ياتاقان زدن خودرو تصورات وحشتناكي مي كنيد. بله ياتاقان زدن موتور خودرو حركتي وحستناك است و ممكن است ضررهاي بسيار زيادي را به همراه داشته باشد. در اين مقاله با شما هستيم تا در مورد علت اصلي ياتاقان زدن موتور با شما به بحث و بررسي بپردازيم. تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد.

شما عزيزان براي تعمير و سرويس دوره اي خودروي رنو خود مي توانيد با مراجعه به تعميرگاه تخصصي ايران رنو، از تمامي خدمات اين مجموعه بهره مند شويد. جهت حضور در تعميرگاه با شماره هاي درج شده در انتهاي مقاله تماس حاصل نماييد.

 

علت اصلي ياتاقان زدن موتور

ياتاقان زدن يكي از آن خبرهاي وحشتناكي است كه هر راننده اي از شنيدن آن واهمه دارد. اگر سررشته اي از مكانيكي داشته باشيد حتما مي دانيد كه بين ياتاقان و ميل لنگ روغن وجود دارد و اين دو قطعه هيچ تماسي با يكديگر ندارند. حال در صورتي كه به هر دليلي روي ياتاقان ها خط بيفتد و يا اينكه دفرمه شوند، ممكن است سبب ايجاد تماس ياتاقان با ميل لنگ گردد. در اين حالت هنگام گاز دادن صداي لق لق يا تق تق به گوش مي رسد. اگر اين وضعيت وخيم باشد موتور قفل كرده و از كار مي افتد.

7 علت اصلي ياتاقان زدن موتور

7 علت اصلي ياتاقان زدن موتور

7 علت اصلي ياتاقان زدن موتور

  • استفاده از روغن غير استاندارد

يكي از علت اصلي ياتاقان زدن موتور استفاده از روغني است كه تسوط شركت سازنده خودرو توصيه نشده است. استفاده از روغن تقلبي كه در اين روزها در بازار سياه بسيار زياد است، مي تواند سبب ياتاقان زدن خودرو شما شود.

روغن موتور مورد استفاده در تعميرگاه تخصصي رنو اورجينال مي باشد و شما عزيزان با خيالي راحت از كيفيت روغن موتور خود مي توانيد با اطمينان رانندگي كنيد.

  • دير عوض كردن روغن موتور

يكي از 7 علت اصلي ياتاقان زدن موتور دير عوض كردن روغن موتور مي باشد. در اين حالت روغن سفت شده و مجاري نيز جرم مي گيرند و در نهايت عمل روغن كاري به درستي انجام نمي شود. معمولا رانندگان زمان تعويض روغن موتور خودروي خود را فراموش مي كنند. اين كار سبب بروز مشكلات جديد و خرابي زودرس خودروي شما مي شود.

با يك بار مراجعه به تعميرگاه تخصصي ايران رنو مي توانيد زمان مراجعه بعدي را از طريق پيامك دريافت كنيد. بدين ترتيب از خرابي خودروي خود جلوگيري كنيد.

  • كم بودن روغن موتور

برخي از خودروها به دليل مشكلات فني ممكن است روغن ريزي و يا روغن سوزي داشته باشند. اينگونه مشكلات در سرويس دوره اي خودرو مشخص مي شود. بهتر است خودروي خود را در زمان هاي منظم جهت سرويس دوره اي به تعميرگاه ببريد تا از كاهش عمر خودرو خود جلوگيري كنيد. با وجود روغن ريزي و روغن سوزي خطر ياتاقان زدن موتور خودروي شما افزايش مي يابد. با 7 علت اصلي ياتاقان زدن موتور در خدمت شما هستيم.

  • خرابي اويل پمپ

اويل پمپ وظيفه رساندن روغن به بخش هاي مختلف موتور را بر عهده دارد حال فرض كنيد اويل پمپ خراب شده است؛ بدين ترتيب نمي تواند روغن مورد نياز براي روغن كاري قطعات موتور را تامين كند. در نتيجه فيلم روغن يا همان لايه اي از روغن كه ميان ياتاقان و ميل لنگ است از بين مي رود. در ادامه اين امر ياتاقان روي ميل لن نشسته و موتور ياتاقان مي زند.

علت خارج شدن دود سياه از اگزوز چيست؟

  • گرفتگي توري اويل پمپ 

از ديگر 7 علت اصلي ياتاقان زدن موتور گرفتگي توري اويل پمپ است.ممكن است براده ها و لجن سبب گرفتگي توري اويل پمپ شوند. در اين حالت فشار روغن كاهش مي يابد و ممكن است به همه ي بخش هاي خودرو روغن نرسد. نتيجه ي اين امر ياتاقان زدن خودرو مي باشد. اين مشكل به دليل دير عوض كردن روغن موتور صورت مي گيرد.

  • كثيفي فيلتر روغن

فيلتر روغن جزو مواردي است كه در تعميرگاه تخصصي ايران رنو با هربار تعويض روغن موتور سلامتي آن چك مي شود. داخل فليتر روغن يك سوپاپ وجود دارد كه در صورت كيپ شدن، روغن بدون عمل فيلتراسيون به سمت موتور هدايت مي شود. در اين حالت براده هايي كه از فيلتر گذشته اند ممكن است بر روي ياتاقان خط بيندازند و آن را دفرمه كنند. دفرمه شدن ياتاقان، سبب ياتاقان زدن موتور خودرو مي شود.

  • دماي بسيار بالاي موتور

در صورتي كه موتور بيش از حد داغ شود، ميل لنگ منبسط مي شود و لقي ميان ياتاقان و ميل لنگ كاهش مي يابد. به همين ترتيب با افزايش دماي موتور، دماي روغن نيز افزايش يافته و ويسكوزيته آن كاهش مي يابد. در اين حالت روغن موتور بسيار شل مي شود و شرايط را بحراني مي كند و ممكن است موجب ياتاقان زدن موتور خودرو گردد.

دلايل روشن شدن چراغ روغن چيست؟

نشانه هاي اصلي ياتاقان زدن خودرو چيست؟

تا بدينجا در مورد 7 علت اصلي ياتاقان زدن موتور صحبت كرديم. حال مي خواهيم بررسي كنيم كه ياتاقان زدن موتور چه نشانه هايي دارد. در ادامه با ما همراه باشيد.

  • صداي تق تق يا لق لق هنگام گاز دادن

در صورتي كه هنگام گاز دادن خودرو اين صدا به گوشتان رسيد. به سرعت خودرو را خاموش كرده و به تعميرگاه مراجعه كنيد. بي توجهي به اين مسئله سبب بروز خسارات بسياري مي شود. اين صدا به دليل برخورد ميل لنگ با ياتاقان است و در صورت تكرار سبب ياتاقان زدن موتور مي شود.

  • قفل شدن موتور

در حالت ياتاقن زدن موتور قفل مي كند و ديگر روشن نمي شود. در اين حالت هيچ فيلم روغني ميان ياتاقان و ميل لنگ وجود ندارد و موتور گيرپاژ كرده است.

  • كاهش قدرت موتور

كاهش قدرت موتور به دلايل مختلفي مي تواند انجام پذيرد كه يكي از اين دلايل ياتاقان زدن موتور است. ولي مي توان گفت يكي از اولين نشانه هاي ياتاقان زدن موتور كاهش قدرت مي باشد.

 

تماس با ما | تعميرگاه تخصصي ايران رنو

7 علت اصلي ياتاقان زدن موتور

7 علت اصلي ياتاقان زدن موتور

تعميرگاه ايران رنو متخصص در تمامي بخش هاي خودروهاي كمپاني رنو آماده ارائه خدمات به شما عزيزان است. شما مي توانيد براي شارژ گاز كولر ماشين رنو خود به اين تعميرگاه مراجعه كنيد و از خدمات ما بهره مند شويد.

آدرس:

تهرانپارس، بلوار بابائيان، خيابان پنجم شيدايي، كوچه هفتم شمالي، پلاك 10

شماره تماس:

مهندس يوسف قدردان-09128896509

حامد رضايي-09120996450

021-77785114

021-77785115

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.