عمر لنت ترمز به چه عواملي بستگي دارد

تعمير انواع خودروهاي رنو

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

عمر لنت ترمز به چه عواملي بستگي دارد

۳ بازديد

امروز با اين مطلب كه عمر لنت ترمز به چه عواملي بستگي دارد در خدمت شما خواهيم بود. تعداد بسيار كمي از جمعيت بالاي افرادي كه رانندگي مي كنند يا صاحب وسيله نقليه هستند، با نحوه كاركرد، اجزا و قسمت هاي مختلف خودرو آشنا هستند؛ آن هم نه آشنايي كامل بلكه آشنايي به صورت بسيار محدود. شناخت قطعات و شكل كاركرد خودرو ، از آن جهت براي شما خوب است كه باعث ميشود، بهتر رانندگي كنيد و بيشر و بهتر از خودروتان بهره ببريد. يكي از اين اجزا و قسمت هاي خودرو كه خوب است با آن آشنا باشيد لنت ترمز است، در ادامه مقاله با ما همره باشيد تا شما را بيشتر با لنتر ترمز و عواملي كه عمر لنت ترمز به آن ها بستگي دارد، آشنا كنيم. در صورتي كه داراي خودرو مگان مي باشيد با تعميرگاه مگان در تهران در خدمت شما هستيم.

لنت ترمز چيست؟

از مهم ترين قسمت ها يا شايد بتوان گفت مهم ترين قسمت سيستم ترمز خودرو لنت ترمز مي باشد، وظيفه لنت ترمز در خودرو اين است كه با ايجاد اصطكاك در چرخ هاي خودرو باعث كاهش و افت سرعت خودرو ايست كامل آن شود. يكي از نكات با اهميت در مورد لنت ترمز اين است كه به علت مصرفي بودن اين قطعه، شما بايد از عمر لنت ترمز خودروتان مطلع باشيد، هر از چند گاهي آن را بررسي كنيد و از عملكرد صحيح آن اطمينان حاصل كنيد تا خداي ناكرده حادثه و اتفاق ناگواري براي شما و خودروتان نيفتد. با ايران رنو همراه باشيد.

عمر لنت ترمز به چه عواملي بستگي دارد؟

عمر لنت ترمز به چه عواملي بستگي دارد؟

كسب اطلاعات بيشتر: علل خرابي سيبك فرمان خودرو

عمر لنت ترمز به چه عواملي بستگي دارد؟

لنت هاي ترمز به جهت اهميتي كه در سيستم ترمزگيري خودرو دارند، با فاكتور هاي متفاوتي دسته بندي مي شوند كه عمر لنت ترمز در هر كدام از آنها با ديگيري متفاوت است. از مهمترين بحث هايي كه عمر لنت ترمز خودرو به آن بستگي دارد نوع لنت ترمز است. كه تا حدود بسيار زيادي به سيستم ترمزي كه بر روي خودروي شما قرار گرفته است بستگي دارد، به اين شكل كه سيستم هاي ترمز ديسكي يا كاسه اي يا تركيبي هر كدام لنت هاي مخصوص خود را دارند. انواع لنت ترمز بسار وسيع مي باشد كه در قسمت پايين ما به فاكتور هايي كه باعث پيدايش اين انواع مي شوند، اشاره كرده ايم.

ديسكي يا كاسه اي: مي شود گفت مهم ترين بحثي كه باعث ايجاد دسته هاي مختلف لنت ترمز ميشود، سيستم به كار رفته در قسمت ترمزگيري خودرو است. به اين شكل كه اگر از سيستم كاسه اي استفاده شده باشد بايد از يك نوع از لنت هاي ترمز استفاهد شود و اگر از سيستم ديسكي استفاده شده  باشد بايد از نوع ديگر لنت هاي ترمز استفاده شود.از  مهم ترين تفاوت هاي ميان انواع لنت ترمز، كه در هر كدام عمر لنت ترمز با ديگري متفاوت است، همين فرق داشتن سيستم ترمز گيري مي باشد.

سنسور فرسودگي: در ساخت لنت هاي ترمز از تكنولوژي استفاده شده است كه در زماني كه لنت شما به آخراي خود رسيده باشد و در حال تمام شدن باشد، به شما هشدار مدهد. نوع اول اين سنسور ها به صورت مكانيكي است كه در زماني كه عمر لنت ترمز خودرو رو به پايان است با صداي جير جير خاصي اين مهم را به اطلاع راننده مي رساند، نوع ديگر اين سنسور ها هم كه بيشتر در خودرو هاي جديد و خارجي از آن استفاده مي شود سنسور الكتريكي است كه در هنگام رو به به پايان بودن لنت ترمز، با استفاده از چراغ هشداري، اين اتفاق را به اطلاع راننده مي زساند.

جنس: جنس و متريال استفاده شده در ساخت لنت ترمز از ديگر مسائل بسيار مهم است، به اين دليل كه اصطكاك متريال هاي مختلفي كه در ساخت لنت ترمز از آن ها استفاده مي شود با يكديگر متفات هستند. جنس لنت هاي ترمز به طور كلي به سه دسته لنت هاي سراميكي، نيمه فلزي و ارگانيك تفسيم مي شود كه در هر كدام هم عمر لنت ترمز، با ديگري متفاوت است.

كسب اطلاعات بيشتر: علل خرابي بوش طبق خودرو

قيمت: از اين جهت كه هر توليد كننده لنت ترمز، براي ساخت لنت از تكنولوژي و فرمول اختصاصي خودش استفاده ميكند، قيمت لنت ترمزي كه به بازار ارائه مي كند با لنت هاي ساخت شركت هاي دگر متفاوت است.از اين رو قيمت هم از  فاكتور هاي تعيين كننده اي است، كه عمر لنت ترمز به آن بستگي دارد.

عمر لنت ترمز به چه عواملي بستگي دارد؟

عمر لنت ترمز به چه عواملي بستگي دارد؟

رنگ: اين تفاوت بيشتر در مورد لنت هاي سراميكي مي باشد، زيرا لنت هاي ترمز سرامكي براي اين كه قابليت هايشان از هم مشخص باشند با رنگ هاي متفاوتي مشخص مي شوند. از رنگ هاي لنت هاي سراميكي مي توان نارنجي، سبز، قرمز، سياه و زرد را نام برد.

ضريب اصطكاك: يكي از اطلاعاتي كه در كنار گواهينامه استاندارد و اطلاعات مربوط به كمپاني سازنده لنت خودرو، بر روي جعبه محصول درج مي شود، ضريب اصطكاك آن است، عمده تفاوت لنت ها در زمينه ضريب اصطكاك به اين بر ميگردد كه ضريب اصطكاك در دما هاي مختلف تغير مي كند. به همين دليل بر روي لنت هاي ترمز توليد شده توسط شركت هاي مختلف، علامت هايي را مخصوص ضريب اصطكاك قرار گرفته است تا براي مثال ضريب اصطكاك لنت ترمز در دما هاي 95 درجه و 135 در جه سانتي گراد را نشان بدهد. توجه داشته باشيد كه عمر لنت ترمز در صورت استفاده در دماي پايين تر همواره نسبت به  استفاده در دماي بالاتر، بيشتر است.

كسب اطلاعات بيشتر: تعميرگاه رنو مگان در تهران

حرف پاياني

در طول مثاله شما را با بحث چيستي لنت ترمز و اين مطلب كه عمر لنت ترمز به چه عواملي بستگي دارد؟، آشنا كرديم. حال اما در بخش پاياني كارمان وقت آن است كه حرف هايمان را به يك نتيجه اي برسانيم. در كل مي توان گفت كه عمر لنت خودرو به سه فاكتور كلي وابسته است، يك عواملي كه به آنها اشاره كرديم، دو طول مشخصي كه به علت مصرفي بودن، عمر لنت ترمز خودرو دارد و سه، نحوه استفاده شما از خودرو، كه اين مورد به اين ترتيب است كه براي مثال اگر شما از خودروتان به طور مداوم در مسير هاي كوهستاني، سربالايي و سراشيبي استفاده كنيد به علت فشار بيشتري كه به سيستم ترمز گيري خودرو وارد مي شود، عمر لنت ترمز خودروتان بسيار كوتاه تر مي شود.

اگر كه لنت ترمز خودروتان تمام شده است و به دنيال لنت ترمز جديد مي گرديد، پيشنهاد ما به شما اين است كه سري به فروشگاه اينترنتي ما بزنيد. ما در فروشگاه اينترنتي مان با ارائه انواع و اقسام لوازم يدكي و قطعات خودو از جمله لنت هاي ترمز، آماده خدمت رساني به شما، هستيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.