آموزش يكسره كردن رله دوبل

تعمير انواع خودروهاي رنو

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

آموزش يكسره كردن رله دوبل

۳ بازديد

رله دوبل چيست؟ روش يكسره كردن رله دوبل به چه صورت است؟ در اين مقاله مي خواهيم شما را با رله دوبل، وظايف آن و روش يكسره كردن رله دوبل آشنا كنيم. مجموعه تعميرگاه تخصصي ايران رنو، متخصص در زمينه تعمير تمامي خودروهاي رنو آماده ارائه خدمات به شما عزيزان مي باشد. در صورتي كه داراي هريك از خودروهاي رنو مي باشيد مي توانيد جهت تعمير و يا سرويس خودرو خود به مجموعه تخصصي ايران رنو مراجعه كنيد و يا جهت دريافت وقت با شماره هاي درج شده تماس حاصل نماييد. تعميرگاه مگان.

رله دوبل چيست؟

پيش از اينكه به روش هاي يكسره كردن رله دوبل بپردازيم در ابتدا مي خواهيم بدانيم اين قطعه چيست و در خودرو چه وظيفه اي را برعهده دارد. رله دوبل در واقع يك قطعه الكترونيكي از است كه عملكرد آن به طور مستقيم با عملكرد موتور خودرو در ارتباط است و اگر به درستي وظيفه اش را انجام ندهد، ماشين به درستي كار نمي كند و حتي در بسياري از خودروها، ماشين روشن نمي شود. همانطور كه از نام آن پيداست اين قطعه از دو عدد رله تشكيل شده است كه با وجود كوچك بودن وظيفه بسيار مهمي را در خودرو ايفا مي كند.

كسب اطلاعات بيشتر: 8 روش ويژه براي كم كردن صداي موتور خودرو

آموزش يكسره كردن رله دوبل

آموزش يكسره كردن رله دوبل

وظيفه رله دوبل چيست؟

با مجموعه تخصصي ايران رنو همراه هستيد. رله دوبل در واقع نقش جعبه تقسيم را دارد و برق مثبت 12 ولت را به قطعات مختلف خودرو مي رساند. اين قطعه جريان برقي كه توسط دينام توليد شده است را از باتري مي گيرد و به پمپ بنزين، سنسور اكسيژن، كوئل دوبل، سنسور كيلومتر، شير برقي كنيستر، سوزن هاي انژكتور و مهم تر از همه به ECU مي رساند. ربه دوبل در بسياري از خودروها در كنار باتري قرار داده مي شود.

كسب اطلاعات بيشتر: 5 نشانه تمام شدن صفحه كلاج خودرو

نشانه هاي خرابي رله دوبل چيست؟

در صورتي كه خودرو به مشكل خورده است و هر كاري كه مي كنيد خودرو روشن نمي شود يكي از مشكوك ترين قطعاتي كه بايد چك شود رله دوبل مي باشد. وقتي رله 10 خراب شود امكان دارد كه يكي از رله ها به درستي عمل نكند و باعث اختلال در تامين ولتاژ مورد نياز براي قسمت هاي خاصي از خودرو شود در نتيجه خودرو روشن نمي شود. از ديگر نشانه هاي خرابي رله دوبل اين است كه هنگامي كه سوئيچ را مي چرخانيد چراغ هاي پشت آمپر روشن مي شود اما هيچ صدايي از پمپ بنزين شنيده نمي شود اين بدين معني است كه برق لازم به پمپ بنزين نرسيده است. تعميرگاه داستر.

وظيفه تامين برق پمپ بنزين بر عهده رله دوبل است كه نتيجه اين امر حاكي از خرابي اين قطعه مي باشد. در حالت كلي مي توان گفت اين قطعه عمر مشخصي ندارد و نمي توان زمان مشخصي براي تعويض و تعمير آن در نظر گرفت. از ديگر نشانه هاي خرابي رله دوبل مي توان به روشن نشدن چراغ چك خودرو به هنگام استارت زدن اشاره داشت. نشانه آخر خرابي رله دوبل نيز صداي تيك تيك كوتاهي است كه پس از باز كردن سوئيچ از رله دوبل شنيده نمي شود. اين صدا نشانه وارد شدن رله به مدار برق خودرو مي باشد.

كسب اطلاعات بيشتر: سيستم EGR در خودرو چيست؟

آموزش يكسره كردن رله دوبل

  • در ماشين هايي كه ECU  ساژم و بوش دارند به پايه هاي ۱و ۴ و ۵ و ۱۳ برق بدهيد!
  • در ECU  زيمنس بايد به پايه هاي ماره ۱ و ۴ و ۱۳، در ۲۰۶ تيپ دو به فيوز ۴ و ۱۵ و پايه ۸ سوكت مشكي و در ۲۰۶ تيپ پنج به فيوز ۴ و ۱۵
  • بايد برق مستقيم وصل كنيد!

تعميرگاه تخصصي ايران رنو

مجموعه تخصصي ايران رنو متخصص در زمينه تعمير مكانيكي، برقي و سرويس خودروهاي رنو آماده ارائه خدمات به شما عزيزان مي باشد. شما عزيزان مي توانيد با يكبار مراجعه به اين مجموعه از آن پس زمان مراجعه بعدي خود جهت تعويض روغن موتور، تعويض روغن گيربكس و … را از طريق پيامك دريافت كنيد. جهت دريافت نوبت مي توانيد با شماره هاي درج شده تماس حاصل نماييد.

09128996509

09120996450

021-77785114

021-77785115

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.