چرا كولر ماشين خنك نمي كند

تعمير انواع خودروهاي رنو

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

چرا كولر ماشين خنك نمي كند

۲ بازديد

اگر كه كولر ماشين تان مشكلي داشته باشد، ممكن است اين موضوع كه چرا كولر ماشين خنك نمي كند ذهن تان را درگيرد كند. همچنين با توجه به اين كه مدتي هم هست وارد دوره ي گرماي شديد سال شده ايم، احتمالا اين موضوع بيشتر آزارتان دهد. علي الخصوصاگر كه ساكن شهر تهران باشيد، زيرا تهران در اين تايم از سال يعني خرداد ماه آب و هوايي به شدت گرم و خشك دارد و در بعضي ساعات روز واقعا امكان رانندگي و نشستن در خودرو، حتي مي شود گفت غير ممكن است. اگر كه مي خواهيد بهتر و بيشتر با كولر ماشين خود آشنا شويد و با دلايلي كه احتمالا پاسخ سوال چرا كولر ماشين خنك نمي كند، هستند، آشنا شويد، در ادامه مقاله همراه تعميرگاه رنو بمانيد. در صورتي كه داراي خودرو ساندرو مي باشيد و نياز به سرويس كولر خود داريد به تعميرگاه ساندرو در تهران يعني ايران رنو مراجعه كنيد.

اجزاي تشكل دهنده كولر خودرو

سيستم كولر يا همان تهويه مطبوع خودرو ها در حقيقت يك حلقه بسته است كه يك فرايند فيزيكي به صورت دائم و متناوب در آن انجام مي شود. اين چرخه از بخش ها و قسمت هاي مختلفي تشكيل شده است كه هر كدام وظيفه و كاري مشخص دارند. مهم ترين و اولين بخش سيستم تهويه مطبوع يا همان كولر خودرو كمپرسور كولر است كه احتمال بالايي دارد پاسخ اين سوال شما كه چرا كولر ماشين خنك نمي كند، خراب بودن آن باشد. قطعات مهم ديگر تشكيل دهنده سيستم كولر خودرو هم كندانسور، اواپراتور، كپسول خشك كندده و… هستند.

شارژ گاز كولر ماشين هاي رنو

كولر ماشين چگونه كار ميكند؟

چرا كولر ماشين خنك نمي كند

چرا كولر ماشين خنك نمي كند

نحوه كلي كار كولر خودرو به اين شكل مي باشد كه كمپرسور كولر گاز مبرد را از اواپراتور گرفته و به داخل كندانسور مي برد، سپس به كپسول خنك كننده دوباره به داخل اواپراتور مي رود و آن را حركت در مي آورد و با هدايت باد خنك به داخل خودرو باعث خنكي خودرو مي شوند. همچنين جالب است بدانيد كه كمپرسور كولر هر خودرو بايد با قدرت موتور خودرو، حجم و وزن متناسبي داشته باشد. پس مي شود گفت كه در صورتي كه كولر ماشين تان مشكل دارد و اين سوال كه چرا كولر ماشين خنك نمي كند براي تان ايجاد شده است، بايد به دنبال ايرادي در اين چرخه و ما بين اين قطعات بگرديد.

كسب اطلاعات بيشتر: عمر لنت ترمز به چه عواملي بستگي دارد؟

تاثير كولر روي مصرف سوخت

درست است اين مطلب با اين كه چرا كولر ماشين خنك نمي كند  رتباطي ندارد، اما دانستن آن اهميت زيادي دارد و احتمالا سوال خيلي از شما عزيزان نيز باشد. يكي از باور هايي كه در ميان دارندگان خودرو هاي مختلف از قبيل خودرو هاي رنو مثل كپچر، ساندرو، ال نود يا ساير وجود دارد و در هنگام مراجعه به تعميرگاه كپچر يا ساير تعميرگاه ها آن را بيان مي كنند، اين مي باشد كه معتقدند استفاده از كولر خودرو در هنگام رانندگي باعث افزايش بسيار زياد مصرف بنزين خواهد شد. اين باور هم درست است و هم غلط، زير ا استفاده از كولر باعث افزايش مصرف بنزين مي شود زيرا كمپرسور كولر از طريق يك تسمه به موتور خودرو اتصال دارد و انرژي مورد نياز براي كاركرد خود را از آن مي گيرد، به طرزي كه حتما شما هم در هنگام روشن كردن كولر خودرو متوجه شده باشيد مقداري از قدرت و چابكي خودرو گرفته مي شود، اما مقدار مصرف بنزين آن آنقدر ها هم زياد نيست و تنها چيزي حدود 2 ليتر بيشتر در هر 100 كيلومتر است.

چرا كولر ماشين خنك نمي كند؟

چرا كولر ماشين خنك نمي كند

چرا كولر ماشين خنك نمي كند

همانطور كه پيش تر هم گفتيم، در زمان هاي گرم سال يعني از همين خرداد ماه تا اواسط شهريور به خصوص در شهر تهران هوا به شدت گرم مي شود و اگر كه در زمان رانندگي نشود از كولر كمك گرفت، رانندگي بسيار اذيت كننده خواهد شد. به همين دليل در اين روز ها سالم بودن كولر ماشين بسيار اهميت دارد و اگر كه كار نكند و يا باد گرم بدهد اين سوال تمام ذهن تان را اشغال خواهد كرد كه چرا كولر ماشين خنك نمي كند و شمايي كه به عنوان مثال صاحب رنو ساندرو هستدد، به دنبال تعميرگاه رنو ساندرو اي خواهيد گشت تا كه اين مشكل را برايتان برطرف كند. ما در اين قسمت و در بخش پاييني برخي از عللي كه ممكن است باعث شده باشد كولر خودروي شما خنك نكند و باد گرم بدهد را گرد آوري كرده ايم.

  • شل بودن و تنظيم نبودن تسمه كولر
  • تمام شدن و خالي بودن گاز كولر ماشين
  • كثيف بودن و جرم گرفتن كندانسور يا رادياتور كولر
  • نشت گاز مبرد
  • رانندگي به صورت پر گاز يا تخته گاز
  • مشكلات الكتريكي
  • كثيف بودن اواپراتور داخل اتاق
  • مشكل داشن يا خراب بودن فن كندانسور
  • حراب بودن ترموستات داخل اتاق
  • يخ زدگي اواپراتور
  • خراب بودن كمپرسور كور
  • خرابي دريچه هاي كولر و بخاري

كسب اطلاعات بيشتر: عوارض پاره شدن تسمه تايم خودرو

تعمير كولر خودروهاي رنو

اين مشكلات كه در بخش قبلي اشاره كرديم ممكن است براي خوردوهاي رنو مثل ال نود، كپچر،ساندرو و همه پيش بيايد و صاحبان آن ها را مجبور به رفتن به تعميرگاه رنو يا تعميرگاه رنو ساندرو يا … كند. به همين دليل اگر كه صاحب خودرو هاي رنوي نامبرده، يا ساير مدل هاي رنو هستيد و با كولر خود مشكل داريد و اين سوال را مي پرسيد كه چرا كولر ماشين خنك نمي كند، بهتان پيشنهاد ميكنم خودروي خود را به تعمرگاه رنو اي ببريد تا مشكل كولرتان را بيابد و آن را رفع كند.

تعميرگاه رنو در تهران

چرا كولر ماشين خنك نمي كند

چرا كولر ماشين خنك نمي كند

اگر كه شما صاحب خودروي رنو هستيد، اين سوال را كه چرا كولر ماشين خنك نمي كند، در  ذهن داريد و از طرفي  گرماي آزار دهنده تهران هم باعث سختي رانندگي در طول روز برايتان شده است، به شما پيشنهاد مي كنيم كه سري به تعميرگاه ما كه تعميرگاه تخصصي رنو مي باشد و تعميرگاه تمامي خودرو هاي رنو مثل تعميرگاه رنو كپچر، تعميرگاه رنو ساندرو، تعميرگاه ال نود و… محسوب مي شود بزنيد تا عيب سيستم تهويه مطبوع خودرويتان را بيابيم وآن را برايتان رفع كنيم.

در كنار اين كار با توجه به اين كه ما در مجموعه ايران رنو تعميرگاه تخصصي خودرو هاي شركت رنو مي باشيم، آماده ايم تا علاوه بر نگهداري و انجام سرويس هاي دوره اي خودرويتان با استفاده از بهترين و مرغوب ترين قطعات، در صورت وجود مشكلات ديگر، عيب هاي خودرويتان را ريشه يابي و آن ها را بطرف كنيم. همچنين ما در سايت مجموعه مان يعني ايران رنو هم با ارائه مقالاتي همچون همين مقاله “چرا كولر ماشين خنك نمي كند”، سعي كرده ايم تا به برخي از سوالاتي كه مربوط به تعميرات خودرو هستند، پاسخي مناسب داده باشيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.