مراحل هواگيري رادياتور ماشين

تعمير انواع خودروهاي رنو

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

مراحل هواگيري رادياتور ماشين

۲ بازديد

مراحل هواگيري رادياتور ماشين از موضوعات و مسائلي است كه دانستن آن بسيار كاربردي خواهد بود و بهتر است كه همه رانندگان و صاحبان خودرو از آن مطلع باشند. خودرو، و به خصوص موتور و سيستم كاري خودرو از قسمت ها و اجزاي مختلفي تشكيل شده اند. سلامت اين اجزا بسيار حائز اهميت است، دليل اهميت آن هم، در اين مي باشد كه سلامت و كاركرد درست خودرو كاملا به سلامت اجزاي آن بر ميگردد و اگر كه يكي از اجراي خودرو دچار مشكل شود و يا كار نكند، نحوه كاركرد كلي موتور و سيستم خودرو تحت تاثير قرار مي گيرد و دچار مشكل مي شود. اگر كه علاقه داريد اطلاعات تان را درباره وسيله نقليه اي كه سوار آن مي شويد افزايش دهيد، در ادامه مقاله مراحل هواگيري رادياتور ماشين هم همراه ايران رنو تعميرگاه رنو بمانيد.

هواگيري رادياتور ماشين

 پيش از اين كه يك راست به سراغ مراحل هواگيري رادياتور ماشين برويم، بد نيست كه بداينم اصلا هواگيري رادياتور ماشين چيست؟. رادياتور خودرو سيستمي است كه وظيفه اصلي آن خنك نگه داشتن و تنظيم دماي موتور مي باشد. براي انجام اين كار رادياتور خودرو، آب يا آب مخصوص رادياتوري كه در محفطه آن قرار گرفته را در قسمت هاي مختلف و مجرا هاي خودرو به حركت در مي آورد و باعث خنك شدن قسمت ها و قطعات مختلف موتور خودرو مي شود. در صورتي كه به هر دليلي اين روند چرخش آب مختل شود و براي گردش آب مشكلي ايجاد شود، ممكن است دماي موتور و قطعات آن زيادي بالا برود و به آن ها آسيب وارد شود.

كسب اطلاعات بيشتر: دلايل كم شدن روغن از ماشين

يكي از مسائلي كه مي تواند باعث ايجاد اختلال در روند چرخش آب در موتور خودرو، توسط رادياتور شود، مشكل هوا گرفتن رادياتور مي باشد. ممكن است سيستم رادياتور بعد از چندين وقت استفاده به جاي اين كه فقط آب در آن حضور داشته باشد كمي هوا بگيرد، كه همين داشتن هوا، باعث ايجاد اختلال در سيستم گردش آب مي شود و فضايي از رادياتور كه بايد از آب پر مي شد را اشغال مي كند، به همين علت موضوع رفع كردن آن و مراحل هواگيري رادياتور ماشين اهميت خاصي دارد.

مراحل هواگيري رادياتور ماشين

مراحل هواگيري رادياتور ماشين

مراحل هواگيري رادياتور ماشين

انجام هر كاري در اين دنيا و كره خاكي، آداب و مراحلي دارد كه براي فردي كه قصد انجام دادن آن كار را دارد، رعايت آداب و مراحل آن كار، ضروري مي باشد. هواگيري رادياتور هم از اين قاعده مستثني نيست و داراي مراحلي است كه به آن مراحل هواگيري رادياتور ماشين گفته مي شود. هواگيري رادياتو ماشين فرايند مهم و نسبتا حساسي است كه شما براي انجام آن بايد كاملا از نحوه انجام آن مطلع باشيد و بدايند كه چگونه بايد هواگيري رادياتور ماشين را انجام دهيد. براي آشنايي بيشتر با مراحل هواگيري رادياتور، برخي از مراحل آن كه در قيمت پايين آورده شده اند را با هم مي بينيم.

هواگيري رادياتور با پيچ

ابتدا بايد ماشين را خاموش كرده و چند ساعت بگذاريد كه سرد شود.

بعد از آن لوله رابط موتور و رادياتور را بررسي مي كنيم و پيچ هواگيري را يافته و باز مي كنيم.

سپس يك مقدار آب جوش آمده را به داخل رادياتور مي ريزيم، در اين مرحه مقداري هوا از داخل رادياتور خارج مي شود.

به اين علت كه هواي موجود در رادياتور به شكل يكپارچه از پيچ هواگيري خارج نمي شود. كار ريختن آب جوش را تا جايي كه آب داراي هوا به طور كامل از رادياتور خارج شود، ادامه مي دهيم و پس از اتمام كار هم، پيچ هواگيري رادياتور را سفت و محكم مي بنديم.

كسب اطلاعات بيشتر: بهترين زمان روشن كردن كولر خودرو

مراحل هواگيري رادياتور ماشين

مراحل هواگيري رادياتور ماشين

هواگيري رادياتور ماشين بدون پيچ

در اين مرحله هم ابتدا ماشين را بايد خاموش كرد و رها كرد تا مقداري خنك شود.

سپس بايد رادياتور را با تركيب پنجاه پنجاه از آب مقطر و ضد يخ پر كرد.

بعد بايد درب راديات را گذاشت، موتور را روشن كرد و بخاري را در بالاترين درجه گذاشت.

پس از اين كار، موتور به دماي گرمي مي رسد و بعد از مدتي هم مايع خنك كننده در راديات به جريان مي افتد كه اين به جريان افتادن را از طريق گلويي راديات مشاهده خواهيد كرديد و بخاري هم شروع به دادن هواي گرم خواهد كرد، كه اين به معناي تصفيه شدن رادياتور خواهد بود.

حال ماشين را خاموش كنيد و بگذاريد كه خنك شود و در صورت لزوم مقداري خنك كننده به موتور بيفزاييد، سپس شلنگ رادياتور فوقاني را فشار دهيد تا هواي اضافي خارج شود، و در آخر هم درب راديات را ببنديد.

هواگيري رادياتور ماشين بدون درب

يكسري از خودرو ها ممكن است داراي درب راديات نباشند كه اين قسمت هم مراحل هواگيري رادياتور ماشين هاي اين گونه مي باشد.

در ابتدا بايد گيربكس خودرو را روي حالت اتومات يا دستي تنظيم كنيد.

سپس بايد ترمز اضطراري را تنظيم كنيد، هود را باز كرده و راديات را 50 درصد از ضد يخ و 50 ىرصد از آب مقطر پر كنيد.

بعد موتور  ماشين را روشن كرده و ىماي بخاري را بر روي آخر بگذاريد تا رادياتور شروع به كار كند.

در آخر هم با كمك پدال گاز دور موتور را در فاصله هاي زماني 10 تا 15 ثانيه تا 2000 دور بالا ببريد و پس از انجام آن، خودرو را خاموش كنيد و بگذاريد كه خنك شود و اگر كه لازم شد به آن مقداري ضد يخ اضافه كنيد.

كسب اطلاعات بيشتر: دلايل ريختن آب از اگزوز ماشين

بهترين مركز تعميرات خودرو

اميد است مطالبي كه در طول مقاله مراحل هواگيري رادياتور ماشين بيان شد، به درد شما خورده باشند و كمي به اطلاعات شما در حوزه خودرو افزوده باشد و به استفاده بهتر از آن ها كمكي هر چند كم و ناچيز كرده باشد. در حالت كلي همواره توسط مكانيك ها و متخصصان توصيه مي گردد كه در دوره هاي مشخصي، سلامت كاركرد قسمت ها و قطعه هاي مختلف خودرو را چك كنيد تا خداي ناكرده خودرو و موتور آن دچار مشكل نشوند و باعث ايجاد هزينه هاي سنگين براي شما نشوند.

در صورتي كه به دنبال كسي هستيد كه مراحل هواگيري رادياتور ماشين را انجام دهيد يا اگر كه در كل، به دنبال جايي هستيد كه خودروي خود را براي تعميرات و يا چك آپ به آنجا ببريد و صاحب خودروي ساخت شركت رنو مثل ال 90، تاليسمان، ساندرو، مگان، كپچر و …. هم هستيد، حتما سري به سايت و مجموعه خودرويي ايران رنو بزنيد. مجموعه خودرويي ايران رنو با استفاده از گروهي مجرب از تعميركاران و متخصصان خودرو هاي شركت رنو، آماده خدمت رساني به شما عزيزان مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.