علل كاهش شتاب خودرو چيست؟

تعمير انواع خودروهاي رنو

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

علل كاهش شتاب خودرو چيست؟

۲ بازديد

يكي از متداول ترين سوالات در تعميرگاه رنو دلايل كاهش شتاب خودرو مي باشد. تصميم گرفتيم در يك مقاله دلايل كاهش شتاب خودرو را به صورت كامل براي شما شرح دهيم تا بتوانيد به عنوان يك راننده خودروي خود را عيب يابي كنيد. البته توصيه مي شود براي حل مشكل دست به كار نشويد چون تمامي بخش هاي تعمير خودروهاي رنو تخصصي مي باشد و در صورت نداشتن تجربه كافي ممكن است سبب بروز مشكلات جديد شويد.

تعميرگاه تخصصي ايران رنو متخصص در تعمير و سرويس تمامي خودروهاي رنو آماده ارائه خدمات به شما عزيزان مي باشد. شما عزيزان براي تعمير خودرو مگان، تعمير خودرو داستر، تعمير خودرو تاليسمان و ديگر خودروهاي رنو مي توانيد با مراجعه به اين تعميرگاه از تمامي خدمات اين مجموعه بهره مند شويد. با ما همراه باشيد تا در مورد دلايل كاهش شتاب خودرو به بحث و بررسي بپردازيم.

همچنين شما عزيزان مي توانيد سوالات خود را در انتهاي اين مقاله در قالب يك ديدگاه براي ما ارسال كنيد. متخصصين ما آماده هستند تا پاسخگوي تمامي سوالات تخصصي شما باشند.

دلايل كاهش شتاب خودرو

در اين بخش مي خواهيم تنها به دلايل اصلي كاهش شتاب خودرو اشاره كنيم. در ادامه با ما همراه باشيد.

  • كثيفي فيلتر هوا

يكي از اولين دليل كاهش شتاب خودرو كثيفي فيلتر هوا مي باشد. كثيفي فيلتر هوا و يا وجود هر گرفتگي در ورودي هوا سبب كاهش راندمان حجمي موتور مي شود. اين موضوع در ادامه قدت موتور را كاهش مي دهد. كاهش قدرت موتور در اين حالت در زمان شتاب گيري بيشتر خود را نمايان مي كند.

  • تمام شدن ديسك و صفحه

ديسك و صفحه در واقع جزو قطعاتي هستند كه نيروي موتور را به گيربكس منتقل مي كنند. در صورتي كه ديسك و صفحه تمام شود نيروي موتور به خوبي به گيربكس منتقل نمي شود. اين موضوع در سربالايي ها به خوبي مشهود است و كاهش شتاب خودرو را به عينه مي توانيد مشاهده كنيد.

  • گرفتگي كاتاليزور

كاتليزور جزو مواردي است كه در تعميرگاه ايران رنو عموما در سرويس هاي دوره اي چك مي شود و در صورت نياز به اطلاع مشتري تعويض مي گردد. كيپ بودن كاتاليزور يكي از دلايل كاهش شتاب خودرو مي باشد. در اين حالت دودهاي خروجي به سختي از اگزوز خارج مي شوند و همانطور كه مي دانيد تا زماني كه دودها بيرون نروند، هوا جايگزين نمي شود. اين موضوع عملكرد موتور را دچار وقفه مي كند و در نهايت قدرت موتور كاهش مي يابد. اصطلاحا مي گويند موتور نفس ندارد.

  • ضعيف شدن پمپ بنزين

ضعيفي پمپ بنزين و يا حتي كثيفي فيلتر بنزين از نشانه هاي دلايل كاهش شتاب خودرو مي باشد. در اين حالت سوخت مورد نياز براي شتاب گيري به سختي تامين مي شود. اين مورد بيشتر در زمان گرم بودن پمپ بنزين و يا در فصول گرم سال انجام مي شود.

  • خرابي سنسور اكسيژن

ايسيو خودرو با قطعات مختلفي در ارتباط است تا بتواند سوخت خودرو را به درستي تنظيم كند. يكي از قطعات سنسور اكسيژن است. با وجود سنسور اكسيژن ميزان پاشش سوخت توسط ايسيو اندازه گيري مي شود. اگر اين سنسور اطلاعات غلطي به ايسيو ارسال كند، نسبت به سوخت به هوا به هم ريخته و درنتيجه خودرو با كاهش قدرت و شتاب مواجه مي شود.

  • خرابي شمع

نقص در سيستم جرقه از دلايل كاهش شتاب خودرو است. در سيستم جرقه زني خودرو، عموما شمع و واير دچار خرابي مي شوند و در نتيجه سيستم به هم مي ريزد. در صورتي كه شمع خراب شود جرقه ايجاد نمي شود و يا اينكه جرقه ضعيفي ايجاد مي شود. در اين حالت نيز مخلوط سوخت و هوا به درستي انجام نمي شود. نتيجه ي اين امر كاهش شتاب خودرو مي باشد.

  • گرفتگي يا خرابي انژكتور

خرابي انژكتور تنظيم نسبت سوخت به هوا را بهم مي ريزد و اطلاعات نادرستي به ايسيو منتقل مي شود. در نتيجه كاهش شتاب خودرو و قدرت موتور را به همراه دارد.

  • كمپرس ضعيف موتور

با دلايل كاهش شتاب خودرو در خدمت شما هستيم. اگر موتور از قسمت هاي رينگ پيستون واشر سرسيلندر يا سوپاپ ها كمپرس رد كند؛ سيلندر قدرت مورد نظر براي حركت خودرو را نمي تواند توليد كند و در نتيجه روي عملكرد موتور تاثير گذار است.

 

تماس با ما | تعميرگاه تخصصي ايران رنو

دلايل كاهش شتاب خودرو

دلايل كاهش شتاب خودرو

تعميرگاه ايران رنو متخصص در تمامي بخش هاي خودروهاي كمپاني رنو آماده ارائه خدمات به شما عزيزان است. شما مي توانيد براي شارژ گاز كولر ماشين رنو خود به اين تعميرگاه مراجعه كنيد و از خدمات ما بهره مند شويد.

آدرس:

تهرانپارس، بلوار بابائيان، خيابان پنجم شيدايي، كوچه هفتم شمالي، پلاك 10

شماره تماس:

مهندس يوسف قدردان-09128896509

حامد رضايي-09120996450

021-77785114

021-77785115

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.